Dag 6

Hershey and Gettysburg.

Vanochtend zitten we al vroeg op de US 30 West, de weg naar Gettysburg. Deze weg voert door het gebied van de Pennsylvania Dutch, oftewel de Amish. Zo komen we een markt tegen waar ze zelfgemaakte of -verbouwde producten verkopen, en we stoppen toch maar even om foto’s te maken.
Dan verlaten we de 30 west tijdelijk om een bezoek te brengen aan Hershey. Hier staat de Hershey Chocolate Factory, waar o.a. KitKat en allerlei andere repen gemaakt worden. We maken een tochtje door de fabriek, krijgen een paar reepjes cadeau en vermaken ons optimaal in de giftshop en snoepwinkel. Het parkeren, de entree en rondleiding waren gratis, maar toen we het terrein verlieten waren we toch $50 armer. Voor de rest van de reis zijn we voorzien van slik voor onderweg.
Via York keren we terug op de gewenste weg. Rond lunchtijd komen we een diner tegen. Heerlijk ouderwets, alleen betaling met cash is mogelijk en met een fijne kaart. We eten een maaltijdsoep met een sandwich.
Mooi op tijd zijn we in ons hotel in Gettysburg. Omdat het living history weekend is hadden we alvast gereserveerd en het bleek nodig. Ons hotel zit in ieder geval bomvol. Maar wij zijn vroeg en het zwembad is leeg en dus genieten we van het weer, zwemmen en doen wat kleine wasjes. Heerlijk relaxt, het is tenslotte vakantie…..

Verkeersbord dat waarschuwt voor Amish in hun bekende koetsjes

Amish met goederen op een markt