Dag 12

Boone Hall Plantation, Charleston.

Er staat vandaag niet veel op het programma, maar wel weer iets waar we naar hebben uitgekeken. En na ongeveer twee uur nog zuidelijker rijden bereiken we, vlak voor Charleston, Boone Hall. Dit is een van de oudste, nog werkende plantages. We toeren door het huis, gaan met een open wagen over de velden en wandelen langs de slavenstraat. Deze slavenhuisjes zijn nu ingericht als museum. Maar behalve de interessante geschiedenis is Boone Hall nog ergens anders om bekend: het is gebruikt tijdens de opnames van North and South, als huis van de Maine’s. Als we bij de plantage zijn rijden we met de auto door de “tunnel”, de majestueuze oprijlaan met aan beide zijdes eikenbomen. En dan zien we het huis opduiken. Weer een bijzondere ervaring.
Als we zijn uitgekeken, zoeken we ons hotel op. Maar eerst stoppen we nog even bij het bezoekerscentrum van Charleston om kaartjes voor Fort Sumter, waar de burgeroorlog begonnen is, te kopen. Morgen gaan we daar met de ferry naar toe, nadat we eerst een busrit door het historische centrum gaan maken. We zullen weer zien.
Vanavond gegeten aan de haven, weer lekker maar natuurlijk ook weer veel te veel. Als we alle restjes hadden meegenomen hadden we een extra koffer nodig gehad. Het blijft je verbazen.