Dag 3

Washington, Mnt Vernon, Airforce and Space museum and Arlington.
Hoewel we onze reis een thema hebben meegegeven, nl de burgeroorlog, hebben we vandaag kennis genomen van andere periodes in de Amerikaanse geschiedenis.
We waren al iets later wakker, maar toch reden we al vroeg naar Mount Vernon. Dit was het landgoed van George Washington. Het ligt aan de Potomac, met prachtige uitzichten. En we leren meer over de tijd waarin de eerste Amerikaanse president leefde.
Het volgende punt op de agenda: het airforce and space museum. Hier zijn onder andere een spaceshuttle (de Discovery) en de Enola Gay tentoongesteld. Dit vliegtuig was de drager van Little Boy, de bom die Hiroshima verwoestte. De tourguide – een vrijwilliger zoals je zo vaak ziet in Amerikaanse musea- vertelde ons er alles over.
Na de lunch vertrekken we naar Arlington Cemetery, waar we de graven van de Kennedy’s bezoeken. Bij het graf van de onbekende soldaat zien we de wisseling van de wacht en verder lopen we langs verschillende gedenkplaatsen. Tot slot nog naar het Iwo Jima monument, ter ere van het marinierskorps. We besluiten op de hotelkamer wat uit te rusten, te eten en de mail en social media te checken.
Tegen acht uur nemen we een taxi naar het Lincoln Memorial. Want Washington bij avond willen we niet missen. En het stelt ons niet teleur. De monumenten zien er in het donker, maar fel verlicht, geweldig uit. En de reflecting pool doet zijn naam ook eer aan. Als de puf er echt uit is gaan we terug, nemen een afzakkertje in de Ierse pub en maken ons klaar voor de dag van morgen. Washington en omgeving waren geslaagd, nu op naar Baltimore.