Dag 10 – North Conway – Burlington

Vanochtend, in tegenstelling tot gisteren geen wekker maar toch op tijd wakker en om 8:45 uur zaten we in de auto, klaar voor vertrek. Deze dag stond weer in het teken van veel natuurschoon. De ‘ Indian Summer ‘ begint nu echt en levert prachtige plaatjes op. Voor we aan de Kancamagus Highway begonnen, hebben we eerst twee covered bridges opgezocht. De reden waarom deze bruggen overdekt zijn moesten we zelf ook even opzoeken. De voornaamste reden is dat het houten wegdek beschermt wordt tegen weersinvloeden. En uiteraard voor ‘ het plaatje ‘.
Tijdens de rit over de Kancamagus Highway, een rit van 42 miles, zijn we veelvuldig gestopt om foto’s te maken en gewoon te genieten van het uitzicht.
Het volgende doel van deze dag was het bezoeken van de Flume Gorge. Dit is een rivier met watervallen die door een canyon/ravijn stroomt. Wat ons betreft hoogtepunt nummer drie. We kwamen daar nog een stel uit Nederland tegen. Met z’n vieren hebben we de 3,2 kilometer lange route gelopen, wat erg gezellig was. We hebben wat ervaringen over Amerika en het reizen uitgewisseld. Ook zij waren na één keer de VS te hebben bezocht verkocht en waren er nu al voor het derde achtereenvolgende jaar.
Na deze wandeling weer in de auto en op naar de fabriek van Ben & Jerry’s. Super leuk, in 20 minuten krijg je een rondleiding met uitleg over het bereidingsproces en op het eind krijg je ook nog een sample om te proeven, heerlijk. Bene heeft nog een mooi en toepasselijk t-shirt gescoord in de giftshop.
Laatste punt was de Trapp Family Lodge, de plaats waar de familie von Trapp, uit de ‘Sound off Music ‘ heen ging toen ze uit Oostenrijk vluchtten. Het is nu een hotel.  Even een mooi plaatje schieten.
Daarna ons hotel in Burlington opgezocht en heerlijk gegeten bij de ‘ Olive Garden ‘.
Morgenochtend wel weer de wekker zetten, we gaan met de ferry de overtocht maken naar Port Kent.