Dag 18 – New York – Brussel

En dan is dit de laatste blog van onze avonturen in Noord Oost Amerika. We hebben nog één keer heerlijk gegeten bij Zabar’s en zijn daarna naar nog de laatste locatie in New York die nog op het lijstje stond gegaan, DUMBO. Dit is een afkorting voor Down Under Manhattan Bridge Overpass en staat voor, zoals je begrijpt, de lokatie onder de Manhattan Bridge, maar dan aan Brooklyn zijde. In New York werkt men veel met afkortingen waar het wijk aanduidingen aangaat, zo staat SoHo voor South of Houston Street en TriBeCa voor Triangle Below Canal Street. Maar goed, Dumbo dus. Dit is een plaats waarvandaan je weer een prachtig zicht hebt op de Skyline van New York, maar ook op de Brooklyn Bridge. Dus weer een flink aantal foto’s geschoten en daarna met de metro op weg naar Times Square voor een laatste keer. Nog eenmaal de dynamiek van de stad in ons opnemen en ook nog de laatste souvenirs aangeschaft. En!, nog een keer heerlijk geluncht met een lekkere Rucola salade bij het Hard Rock Café op Times Square.
Daarna richting hotel waar we de koffers hebben opgehaald en met de metro en trein richting Newark International Airport zijn gegaan voor de vlucht naar Brussel. Alles, van inchecken en bagage drop off tot aan het boarden ging zeer voorspoedig, al kwam Margreet, op de terugweg van Starbucks, met twee koffie in de handen, nog wel terecht in een scene bij de check-ins waar ineens alles werd afgezet en heel veel geüniformeerde mannen en vrouwen opdoken omdat er een “incident” plaatsvond. Maar na een kleine tien minuten was dat ook weer gesust en mocht ze doorlopen. Maar helaas toen we in het vliegtuig zaten bleken er een achttal machines voor onze neus bij de startbaan te staan en vertrokken we uiteindelijk bijna 40 minuten later dan gepland. De vlucht zelf was verder prima en om acht uur ’s morgens stonden we aan de bagageband om onze koffers op te halen. Daarna met de shuttle naar het van der Valk hotel om de auto op te halen en richting Sint Annen. Onderweg bij Hajé in Almere nog even aan voor een uitsmijter en om plusminus één uur waren we thuis. Daar zijn we linea recta ons bed in gedoken om een drietal uurtjes te slapen en dat heeft ons weer veel goed gedaan.

Ik hoop dat jullie hebben genoten van onze avonturen. Wij in elk geval wel, en het opschrijven en uitzoeken van de foto’s en clips was ook zeer leuk om te doen.
En nu maar hopen dat, mocht je de nog te maken film zien, je niet zult zeggen, ik vond het boek beter 😉

De clip van de dag is:
Askay Brothers – Naagns beter as thoes

5 gedachten over “Dag 18 – New York – Brussel

1. Bene en Margreet, we hebben mooi mee kunnen genieten van jullie vakantie. Het verhaal van die 8 vliegtuigen in de wachtrij voor het opstijgen komt me bekend voor, maar dan van het vliegveld 20 km verderop op Long Island, JFK. Nunog de jetlag te boven komen…

2. Ik heb lekker meegelezen. Jullie hebben een heerlijke vakantie gehad met voor mij een hoop bekende dingen. Nu lekker nagenieten!!